



ETERNO, ETERNO APGUJEONG
Brand Book / Branding
2024 - 2025
ETERNO: 235 x 320 mm, 336 pages
ETERNO APGUJEONG: 235 x 320 mm, 216 pages
Hardcover
Offset Print
Client: ETERNO
-
영속적인 아름다움을 추구하는 주거 브랜드 에테르노(ETERNO)의 건축 철학을 담은 브랜드북과 에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 브랜드북을 디자인했습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a brand book that captures the architectural philosophy of ETERNO, a residential brand that seeks lasting beauty, and a brand book for ETERNO APGUJEONG, ETERNO’s second location.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.
2024 - 2025
ETERNO: 235 x 320 mm, 336 pages
ETERNO APGUJEONG: 235 x 320 mm, 216 pages
Hardcover
Offset Print
Client: ETERNO
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영속적인 아름다움을 추구하는 주거 브랜드 에테르노(ETERNO)의 건축 철학을 담은 브랜드북과 에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 브랜드북을 디자인했습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a brand book that captures the architectural philosophy of ETERNO, a residential brand that seeks lasting beauty, and a brand book for ETERNO APGUJEONG, ETERNO’s second location.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.