JUNGLIM Architecture Branding
Branding
2019
Client: JUNGLIM Architecture
with Yoondesign
Creative Director: Kim Sunghoon
Design: Kim Sunghoon
정림건축의 브랜딩 작업을 진행했습니다. 정림건축은 대한민국을 대표하는 종합건축회사입니다. 정림건축의 아이덴티티 시스템을 재정의 하는 작업을 진행했습니다. 단순하고 명확하며, 조화롭고 균형감 있는 규칙을 만드는 것이 핵심인 프로젝트였습니다. 기존의 로고타입을 바탕으로 더 정교하게 다듬어가는 과정을 통해 새로운 디자인 규칙을 만들 수 있게 되었습니다.
폭이 좁고 두께가 두꺼운 글꼴을 사용하고, 알파벳 대문자 ‘I’를 강조하여 최첨단 건축물을 설계하는 종합건축설계회사로서의 정림건축 이미지를 표현합니다. 이것은 정림건축이 조율해가는 인간의 행복한 삶의 공간을 시각적으로 형상화한 것으로 미래지향적이며 진취적인 모습을 상징적으로 보여 줍니다.
We proceeded with the branding work of JUNGLIM Architecture. JUNGLIM Architecture is a comprehensive architectural company representing Korea. We have worked on redefining the identity system of JUNGLIM Architecture. Creating simple, clear, harmonious and balanced rules was the key project. Based on the existing logo type, we were able to make new design rules through a more sophisticated process.
It uses a narrow and thick font and emphasizes the alphabet capital letter "I" to express the image of JUNGLIM Architecture as a comprehensive architectural design company that designs state-of-the-art buildings. This is a visual representation of the happy life space of humans coordinated by JUNGLIM Architecture and symbolizes the future-oriented and enterprising appearance.
2019
Client: JUNGLIM Architecture
with Yoondesign
Creative Director: Kim Sunghoon
Design: Kim Sunghoon
정림건축의 브랜딩 작업을 진행했습니다. 정림건축은 대한민국을 대표하는 종합건축회사입니다. 정림건축의 아이덴티티 시스템을 재정의 하는 작업을 진행했습니다. 단순하고 명확하며, 조화롭고 균형감 있는 규칙을 만드는 것이 핵심인 프로젝트였습니다. 기존의 로고타입을 바탕으로 더 정교하게 다듬어가는 과정을 통해 새로운 디자인 규칙을 만들 수 있게 되었습니다.
폭이 좁고 두께가 두꺼운 글꼴을 사용하고, 알파벳 대문자 ‘I’를 강조하여 최첨단 건축물을 설계하는 종합건축설계회사로서의 정림건축 이미지를 표현합니다. 이것은 정림건축이 조율해가는 인간의 행복한 삶의 공간을 시각적으로 형상화한 것으로 미래지향적이며 진취적인 모습을 상징적으로 보여 줍니다.
We proceeded with the branding work of JUNGLIM Architecture. JUNGLIM Architecture is a comprehensive architectural company representing Korea. We have worked on redefining the identity system of JUNGLIM Architecture. Creating simple, clear, harmonious and balanced rules was the key project. Based on the existing logo type, we were able to make new design rules through a more sophisticated process.
It uses a narrow and thick font and emphasizes the alphabet capital letter "I" to express the image of JUNGLIM Architecture as a comprehensive architectural design company that designs state-of-the-art buildings. This is a visual representation of the happy life space of humans coordinated by JUNGLIM Architecture and symbolizes the future-oriented and enterprising appearance.