ETERNO
Architectural philosophy, Brand Design / Branding
2023 - 2024
Client: ETERNO
Creative Director: Kim Sunghoon
Design: Kim Sunghoon
Contents Director: Park Sohyun
대한민국 최고 주거 브랜드인 에테르노의 브랜드를 디자인했습니다.
에테르노. 이름 그대로 시대를 초월한 아름다움을 표현하고자 했습니다. 에테르노는 공간의 예술적 가치뿐만 아니라 시간의 경험적 가치까지 아우르는 영속성을 추구합니다. 견고한 감각으로 지어진 에테르노에서의 매 순간, 모든 경험이 각자의 삶을 고유하게 만들기를 희망합니다.
독일 미술사가 요하임 빈켈만의 Edle Einfalt und stille Größe (고귀한 단순, 고요한 위대)를 에테르노 브랜드의 핵심 철학으로 삼아 에테르노의 시각언어, 문자언어, 브랜드의 태도 등을 정리해 나갔습니다. 에테르노의 브랜드 자산을 기반으로 브랜드의 방향성을 정의하고 이를 토대로 통합 브랜딩 전략을 수립했습니다. 이러한 통합 브랜딩 전략에 기반해 에테르노만의 고유한 브랜드 경험을 설계하고자 했습니다.
건축 콘셉트인 파르테논 신전을 기반으로 황금비율, 대지의 수평선과 빛과 기둥의 수직선을 핵심 요소로 사용해 에테르노 시각화에 적용했습니다.
We designed the brand for ETERNO, South Korea’s leading residential brand.
ETERNO. As the name suggests, we wanted to express the timelessness of beauty. ETERNO seeks permanence, not only in the artistic value of space, but also in the experiential value of time. Built with a sense of solidity, we hope that every moment and every experience in ETERNO will make your life unique.
German art historian Johann Joachim Winckelmann’s Edle Einfalt und stille Größe is the core philosophy of the ETERNO brand, and it has guided our visual language, written language, and brand attitude. We defined the direction of the brand based on ETERNO’s brand assets and established an integrated branding strategy based on them. Based on this integrated branding strategy, we wanted to design a unique brand experience for ETERNO.
Based on the architectural concept of the Parthenon, we used the golden ratio, the horizontal lines of the earth and the vertical lines of light and columns as key elements and applied them to the visualisation of ETERNO.
2023 - 2024
Client: ETERNO
Creative Director: Kim Sunghoon
Design: Kim Sunghoon
Contents Director: Park Sohyun
대한민국 최고 주거 브랜드인 에테르노의 브랜드를 디자인했습니다.
에테르노. 이름 그대로 시대를 초월한 아름다움을 표현하고자 했습니다. 에테르노는 공간의 예술적 가치뿐만 아니라 시간의 경험적 가치까지 아우르는 영속성을 추구합니다. 견고한 감각으로 지어진 에테르노에서의 매 순간, 모든 경험이 각자의 삶을 고유하게 만들기를 희망합니다.
독일 미술사가 요하임 빈켈만의 Edle Einfalt und stille Größe (고귀한 단순, 고요한 위대)를 에테르노 브랜드의 핵심 철학으로 삼아 에테르노의 시각언어, 문자언어, 브랜드의 태도 등을 정리해 나갔습니다. 에테르노의 브랜드 자산을 기반으로 브랜드의 방향성을 정의하고 이를 토대로 통합 브랜딩 전략을 수립했습니다. 이러한 통합 브랜딩 전략에 기반해 에테르노만의 고유한 브랜드 경험을 설계하고자 했습니다.
건축 콘셉트인 파르테논 신전을 기반으로 황금비율, 대지의 수평선과 빛과 기둥의 수직선을 핵심 요소로 사용해 에테르노 시각화에 적용했습니다.
We designed the brand for ETERNO, South Korea’s leading residential brand.
ETERNO. As the name suggests, we wanted to express the timelessness of beauty. ETERNO seeks permanence, not only in the artistic value of space, but also in the experiential value of time. Built with a sense of solidity, we hope that every moment and every experience in ETERNO will make your life unique.
German art historian Johann Joachim Winckelmann’s Edle Einfalt und stille Größe is the core philosophy of the ETERNO brand, and it has guided our visual language, written language, and brand attitude. We defined the direction of the brand based on ETERNO’s brand assets and established an integrated branding strategy based on them. Based on this integrated branding strategy, we wanted to design a unique brand experience for ETERNO.
Based on the architectural concept of the Parthenon, we used the golden ratio, the horizontal lines of the earth and the vertical lines of light and columns as key elements and applied them to the visualisation of ETERNO.