







ETERNO APGUJEONG
Brand Book / Branding
2024 - 2025
235 x 320 mm, 216 pages
Hardcover
Offset Print
Client: ETERNO
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에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 브랜드북을 디자인했습니다. 에테르노의 브랜드 철학과 건축가 라파엘 모네오, 그리고 에테르노가 자리잡고 있는 메가시티 서울과 서울 안의 압구정이라는 장소에 대한 생각과 함께 에테르노 압구정에 대한 이야기를 담았습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a brand book for ETERNO’s second location, ETERNO APGUJEONG. It tells the story of ETERNO APGUJEONG, with thoughts on ETERNO’s brand philosophy, architect Rafael Moneo, and the megacity of Seoul, where ETERNO is located, as well as Apgujeong's place within Seoul.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.
2024 - 2025
235 x 320 mm, 216 pages
Hardcover
Offset Print
Client: ETERNO
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에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 브랜드북을 디자인했습니다. 에테르노의 브랜드 철학과 건축가 라파엘 모네오, 그리고 에테르노가 자리잡고 있는 메가시티 서울과 서울 안의 압구정이라는 장소에 대한 생각과 함께 에테르노 압구정에 대한 이야기를 담았습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a brand book for ETERNO’s second location, ETERNO APGUJEONG. It tells the story of ETERNO APGUJEONG, with thoughts on ETERNO’s brand philosophy, architect Rafael Moneo, and the megacity of Seoul, where ETERNO is located, as well as Apgujeong's place within Seoul.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.