





ETERNO APGUJEONG
Super Graphic / Branding
2024 - 2025
Client: ETERNO
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에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 슈퍼그래픽을 디자인했습니다. 에테르노의 건축 철학과 주거에 대한 생각 등의 콘텐츠와 함께 에테르노 브랜드의 그래픽 패턴을 사용해 표현했습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a supergraphic for ETERNO’s second location, ETERNO APGUJEONG. We used the graphic patterns of the ETERNO brand along with content such as ETERNO's architectural philosophy and thoughts on housing.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.
2024 - 2025
Client: ETERNO
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에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 슈퍼그래픽을 디자인했습니다. 에테르노의 건축 철학과 주거에 대한 생각 등의 콘텐츠와 함께 에테르노 브랜드의 그래픽 패턴을 사용해 표현했습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a supergraphic for ETERNO’s second location, ETERNO APGUJEONG. We used the graphic patterns of the ETERNO brand along with content such as ETERNO's architectural philosophy and thoughts on housing.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.