





ETERNO APGUJEONG
Brochure / Branding
2025
170 x 260 mm, 64 pages
Softcover
Offset Print
Client: ETERNO
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에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 브로슈어를 디자인했습니다. 에테르노의 브랜드 철학과 건축가 라파엘 모네오, 그리고 에테르노 압구정에 대한 이야기를 담았습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a brochure for ETERNO’s second location, ETERNO APGUJEONG. It tells the story of ETERNO’s brand philosophy, architect Rafael Moneo, and Eterno Apgujeong.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.
2025
170 x 260 mm, 64 pages
Softcover
Offset Print
Client: ETERNO
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에테르노의 두 번째 장소인 에테르노 압구정의 브로슈어를 디자인했습니다. 에테르노의 브랜드 철학과 건축가 라파엘 모네오, 그리고 에테르노 압구정에 대한 이야기를 담았습니다.
에테르노는 18세기 독일의 미술사가 빈켈만의 예술 철학에서 영감을 얻어 ‘고귀한 단순 고요한 위대’를 브랜드 철학으로 삼고, 충만하면서도 한도를 넘지 않는 절제를 통해 ‘중용의 미덕과 숭고한 특성의 이상적인 아름다움’을 지닌 주거 건축을 전개합니다.
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We designed a brochure for ETERNO’s second location, ETERNO APGUJEONG. It tells the story of ETERNO’s brand philosophy, architect Rafael Moneo, and Eterno Apgujeong.
Inspired by 18th-century German art historian Winckelmann’s concept of “noble simplicity and quiet grandeur,” ETERNO’s brand philosophy aims to create residential architecture embodying the ideal beauty of virtuous moderation and sublime characteristics through restrained opulence.